Stempeltjes in mijn paspoort sparen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Janycke Swart - WaarBenJij.nu Stempeltjes in mijn paspoort sparen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Janycke Swart - WaarBenJij.nu

Stempeltjes in mijn paspoort sparen

Blijf op de hoogte en volg Janycke

12 December 2012 | Curaçao, Willemstad

Oeps! Waar was ik gebleven? De laatste dagen van November zijn voorbij gevlogen en inmiddels heb ik ook twee vakanties achter de rug (daar tel ik voor het gemak de eerste drie maanden op Curacao niet bij op). Tijd voor een flinke update. Klaar voor?

De laatste vrije dagen van November zijn gespendeerd aan het strand. Verrassend. We hebben een bezoekje aan de Grote Knip gebracht met daarbij een tussenstop bij Jaanchie’s waar we de specialiteit van het eiland hebben gegeten: leguaan. Elke Antilliaan op het eiland zal tegen je zeggen dat je dat gegeten moet hebben, dus vooruit. Het smaakt naar kip maar dan met vijftig botjes meer erin. Het viel ons dus mee!
Daarnaast hebben we in November ook voor het eerst een hele grijze zondag gehad met alleen maar fikse regenbuien. Wat miste we toen onze warme douche van thuis en een dikke deken.

De eerste twee dagen van December was ons gele huis leeg. Twee meiden van boven gingen naar Aruba en met de rest zijn we twee dagen naar Bonaire geweest. Het eerste avontuur begon al met een oud mini vliegtuig waar we mee vlogen. 33 stoelen welgeteld en één harde tik tegen het raam en die was kapot. Twintig minuten leken toen opeens best lang. Gelukkig hebben we het allemaal overleefd en werden we luxe opgehaald op het vliegveld door de eigenaar waar we een appartement hadden gehuurd (Suzie en ik lagen met z’n tweetjes in de kofferbak). Eenmaal daar aangekomen bleek dat ze voor ons een prive villa met zwembad hadden geregeld. Eén groot feest dus! Nadat de boodschapjes waren gedaan en de auto voor de volgende dag was geregeld hebben we dus ook de rest van de dag genoten van een verkoelende duik.

De volgende dag werd door de taxichauffeur van de dag ervoor onze huurauto gebracht: een stoere, donkergroene pick up. Marnix en ik hadden de highlights van Bonaire op de kaart opgezocht en dus konden we meteen gaan rijden. Met een biertje in de zon achterin de pick up: dat is pas vakantie! In het Nationaal Park waren het vervolgens heuvelachtige en modderige paden dus hier konden we helemaal genieten. Marnix zette het gas erop en wij een voor een achterop staan. In een woord: geweldig!

Zondagavond laat waren we thuis van Bonaire en maandagavond kwam Bertwin al weer aan op Curacao. Dus op naar de volgende vakantie: Miami! Woensdagochtend vlogen we vroeg er heen zodat we de volle vijf dagen konden pakken. De eerste dag zijn we op zoek gegaan naar een supermarktje en eigenwijs als ik ben dacht ik het natuurlijk beter te weten waardoor we meer dan een uur hebben rondgedwaald. Uitgeput terug in het hotel heb ik het dus maar even opgezocht op internet waar we ’s avonds lekker konden eten. Dat bleek Lincoln Road te zijn. Wat een gezellige straat. Veel (dure) winkeltjes en genoeg keuze uit verschillende restaurantjes. Omdat Bertwin nieuwe schoenen nodig had besloten we om er de volgende dag nog een keer naar toe te gaan en een dag te gaan shoppen. Daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk! Omdat hij ze de volgende dag niet op Lincoln Road kon vinden (ik dacht dat ik kieskeurig kon zijn) hebben we een volgende taxi gepakt en zijn naar Aventura Mall geweest. Een shopping mall waar zelfs Melbourne nog wat van kan leren. Gigantisch! Na drie uur hadden we denk ik net een derde bekeken..

’s Avonds zijn we gaan eten bij Ocean Drive, the place to be van Miami. En inderdaad, hier staan echt de dure dure dure auto’s en lopen de poppetjes op straat. Een heel show op zich. De derde dag zijn we hier ook langs gereden tijdens de City and Boat tour en kwamen we er pas achter dat elk gebouw wat in de straat staat wel een film- of clipopname heeft gehad of van belangrijke eigenaars is. Aha, vandaar de prijzen..
De City and Boat tour bracht ons verder ook langs dure huizen van sterren waarvan ik nu alweer vergeten ben wiens huis bij wie hoort. Deze liggen overigens ook allemaal op een afgelegen eilandje, vandaar de boot. De volgende dag zijn we naar The Everglades geweest om krokodillen te spotten. Helaas regende het zodra we daar aan kwamen en kon je door de snelheid van de boot en de regen niet zo veel zien. Alleen bij de rustige stukken hebben we een stuk of vier krokodillen zien liggen. Na het boottochtje zijn we ook nog even met een kleine krokodil op de foto geweest. Voelt toch gek!

En toen was het alweer de laatste dag en was ons geld zo goed als op dus hebben we die dag vooral gespendeerd op het gigantische vliegveld. Dinsdag heb ik Bertwin ook nog maar wat van Curacao laten zien en hebben we bij Saint Tropez gelegen en heeft hij Willemstad kunnen bekijken. Wat een heerlijke vakanties waren dat!

Tot slot: buiten alle reizen en strand bezoekjes door doen wij ook heus nog wel wat anders. Sinds afgelopen week is dat ons volgend avontuur geworden. Met zeven vrouwen in huis zijn wij namelijk allemaal trotse moeders geworden van zeven puppies! Onze overbuurman had eerst twaalf puppies waarvan er inmiddels al vijf dood zijn door slechte verzorging of de moeder hond die er boven op sprong. De puppies zijn nu inmiddels acht weken en afgelopen maandag hebben we ze weggehaald bij de overbuurman, zijn we naar de dierenarts geweest en hebben ze de nodige kuren gehad. Net toen we terug wilde rijden kwam er gelukkig een man voorbij die wel graag een hondje mee wilde nemen. Op dit moment springen en piepen er dus nog zes lieve knuffeldiertjes in onze ’achtertuin’. Ze zijn nog klein voor acht weken door de ondervoeding dus we zijn hard aan het werk met ze. Maar wat een enthousiasme als je buiten komt na een dag stage. Heel lief!

Ik geloof dat de update weer aardig gelukt is. Ik ga nog twee weken genieten van de gezelligheid met de meiden van boven en daarna is het alweer tijd voor oud en nieuw en dus tijd voor de laatste maand. Have fun with the snow en ik zal voor jullie een zonnestraaltje meepikken.
Ayo dushi’s

p.s. stage gaat nog steeds goed hoor, mochten jullie je afvragen of ik uberhaupt nog wel iets doe hier. En het aantal stempeltjes staat rond de twaalf inmiddels.

  • 12 December 2012 - 18:16

    Joran:

    Leuk verhaal zus! Succes de laatste anderhalve maand, ennuhhh, niet te veel vakantie vieren he:)
    XX Joor

  • 12 December 2012 - 23:02

    Aleida:

    Hoi Janycke,
    Goed idd die ps.. ik was tijdens het lezen van je mooie verhaal ook helemaal vergeten dat je daar op stage was. hihi. Veel succes nog met je stage, daarnaast natuurlijk ook veel plezier.. Super dat jullie die hondjes opvangen! voor ons mag je wel zo'n lieve pup het vliegtuig mee in smokkelen hoor ;-)
    Groeten van ons 6jes,
    Aleida

  • 13 December 2012 - 00:06

    Marianne:

    Als jij dat zonnestraaltje voor ons meepikt, sturen wij jou een frisse sneeuwbal met een sausje van noordwesten wind en grijze lucht ....
    Over "eerlijk verdelen " gesproken :)
    Enjoy the summer, succes met je opdrachten en wees lief voor de pups !
    Love you ! XX
    mama

  • 13 December 2012 - 00:06

    Marianne:

    Als jij dat zonnestraaltje voor ons meepikt, sturen wij jou een frisse sneeuwbal met een sausje van noordwesten wind en grijze lucht ....
    Over "eerlijk verdelen " gesproken :)
    Enjoy the summer, succes met je opdrachten en wees lief voor de pups !
    Love you ! XX
    mama

  • 13 December 2012 - 00:07

    Marianne:

    Als jij dat zonnestraaltje voor ons meepikt, sturen wij jou een frisse sneeuwbal met een sausje van noordwesten wind en grijze lucht ....
    Over "eerlijk verdelen " gesproken :)
    Enjoy the summer, succes met je opdrachten en wees lief voor de pups !
    Love you ! XX
    mama

  • 13 December 2012 - 00:08

    Marianne:

    Als jij dat zonnestraaltje voor ons meepikt, sturen wij jou een frisse sneeuwbal met een sausje van noordwesten wind en grijze lucht ....
    Over "eerlijk verdelen " gesproken :)
    Enjoy the summer, succes met je opdrachten en wees lief voor de pups !
    Love you ! XX
    mama

  • 13 December 2012 - 00:33

    Oma Hetty:


    Hy hy lieve kleindochter.

    Nou zeg, wat was ik ook blij met die p.s. Ik weet wel dat je een harde werker bent, maar ik dacht nu toch even van.......
    Zie je Atie en Luutsen ook nog wel eens?? Wel geweldig dat jullie met zo'n leuke club zijn!
    Succes met de puppy's, met je werk en met genieten, je bent maar één keer jong.
    En verder ben ik ook van mening dat alles toch niet helemaal eerlijk verdeeld is in deze wereld, maar dat wist ik natuurlijk ook al lang.....
    Nog een dikke maand en dan hopen we je weer gezond en wel te zien en te huggen. Doet de steen het trouwens nog????
    We proberen mee te leven, maar daarvoor moeten we eigenlijk op facebook gaan heb ik begrepen. Dat gaan we nog eens bekijken.
    XXXXXXXXXXXX opa en oma

  • 13 December 2012 - 07:48

    Marianne:

    Hahaha... zo vallen ongeduldige types door de mand..
    Toen mijn reactie niet "onmiddelijk" geplaatst werd heb ik 4 x op die knop gedrukt en zie hier het resultaat... I'm sorry :)
    Nicky, kun jij 3 van de 4 berichtjes verwijderen alsjeblieft ??
    Kussss XX

  • 13 December 2012 - 13:26

    Janycke:

    Nee hoor, dat staat wel schattig. Een moeder die haar dochter zo erg mist :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janycke

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 17927

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Amerika

07 Januari 2015 - 09 Februari 2015

Nieuw Zeeland

16 November 2014 - 07 Januari 2015

Australië

23 Oktober 2014 - 15 November 2014

Rondreis Thailand

03 September 2012 - 04 Februari 2013

Curaçao

Landen bezocht: