De tweede helft - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Janycke Swart - WaarBenJij.nu De tweede helft - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Janycke Swart - WaarBenJij.nu

De tweede helft

Blijf op de hoogte en volg Janycke

19 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Ik kreeg alweer subtiel te horen dat het tijd werd voor een nieuw reisverslagje. Ik had niet eens door dat het alweer twee weken geleden is, gaat het allemaal echt zo snel?

Omdat de meiden boven nog maar een paar weken hier zijn en we nog heel veel dingen willen zien en doen hebben we inmiddels een to-do list gemaakt en zijn we vorig weekend meteen begonnen met de eerste bezoekjes. Zo zijn we zaterdagochtend naar de Struisvogelfarm geweest waar we struisvogels konden voeren en een gigantisch struisvogelei kon bekijken en op kon staan. Super leuk! De gigantische spinnen die binnen ergens in een kooi zaten hebben we maar een korte blik waardig gegund..

Na de struisvogelfarm wilde we naar het kruidentuintje maar omdat de rondleidingen alleen doordeweeks plaatsvinden en we daar juist voor kwamen, hebben we dat nog even uitgesteld. Dus dan maar in de auto en rond touren over het eiland, net zo gezellig. ’s Avonds zijn we met z’n vieren en Suzie naar Blof geweest. Wat een topavond was dat. Heerlijk alle hitjes meegezongen en genoten van de gezelligheid. Jammer dat ze maar een keertje komen :) Om het weekend goed af te sluiten zijn we zondagavond wezen eten bij Pirate Bay. Met je voeten in het zand, een zonsondergang op de achtergrond en heerlijk een hapje en een drankje voor je: heerlijk!

Afgelopen weekend kwam Sinterklaas aan op het eiland. Ondanks de vroegte zijn Lot en ik toch, zoals een echte Hollander het betaamt, wezen kijken naar de intocht. En ik moet zeggen, hier kunnen wij als Nederlanders nog wat van leren. Want wat een feest is het hier. De zwarte pieten zijn overigens lang niet allemaal zwart geschminkt: gele, blauwe, rode, groene of roze gezichten komen vrolijk en dansend voorbij. Sinterklaas is dan natuurlijk wel wit geschminkt. De stoomboot hebben we wel gemist, de Sint zat in een simpel karretje achter het paard gespannen toen hij op het Brionplein aankwam. Overigens ook anders hier: Sinterklaas- en kerstversiering wordt hier niet na elkaar pas opgehangen, dat gebeurt gewoon tegelijkertijd. Er staan hier dan ook al een aantal versierde kerstbomen en de buitenkant van winkels zijn al met kerstversiering versierd, terwijl binnen in de winkels de pepernoten en marsepein overal je aanstaren. Heel apart.

Na de intocht sloot Liesbeth aan en hebben we heerlijk de rest van de dag gezwommen en gezond bij Saint Tropez. Wat tot resultaat had: drie verbrande, blonde meiden. Ik voel nu, twee dagen later, nog steeds mijn gezicht trekken. Oepsie!

Nu ik over de helft ben van mijn tijd hier, begint het allemaal pas echt snel te gaan. Over twee weken is Bertwin hier al en gaan we richting Miami. Na Miami heb ik nog drie weken met de meiden boven en is het alweer oud en nieuw. Na oud en nieuw is het binnen no time zo ver dat Jolyne en mama komen en als zij weg zijn heb ik zelf ook nog maar een week. Poeh!
Wat lijkt ons to-do list dan opeens langs. Snel aan de slag maar weer.

Zoals blof vorig weekend voor ons zong: met al het liefs uit Willemstad

• 19 November 2012 - 15:34

Agnes:

Super tof dat je naar de intocht bent geweest! Hier was het maar een 'koude' bedoeling, maar dat lag meer aan het weer dan aan de gezelligheid ;). Ik zit hier met een dikke sjaal om en een warm kopje koffie, maar ik waan mij ook even op Curaçao met al je mooie foto's op FB. Geniet van je 'tweede helft' & heel veel liefs!

• 19 November 2012 - 16:41

Martine:

Hee meid! Klinkt nog steeds super en de tijd gaat idd super snel :o Had niet door dat je nu al op de helft zat!
    Heel veel plezier nog :))
    Liefs!

• 19 November 2012 - 17:52

Marianne:

Nog 2 máááánden... !!! Bewaar een stukje To-Do-List voor de derde week van januari.... please :) Liefs uit een grijs en kil Zeewolde XX

• 20 November 2012 - 09:41

Aleida:

Hoi Janycke,

Erg leuk om jou belevenissen te mogen volgen.
    Een tijd voor jou om noooooit meer te vergeten!
    Succes nog de '2e helft' en vooral genieten!

Lieve groet,

Vera Elena Lianna en Jilles
    Jelle Dirk en Aleida (nichtje van je ouders:)

• 21 November 2012 - 20:45

Oma Hetty:

Hallo lieve kleindochter, daar was je oma weer 's.
    Tweemaal computer gecrasht, dus even niet op internet......
    Maar, het ziet er nog steeds heel relaxed uit, dat gaat wel goed met jou geloof ik!
    Met je studieopdracht en je werk ook?
    Ik ga je nu mailen, dus tot zo!
    Liefs, je oma Hetty

• 07 December 2012 - 09:22

Joran:

Hey zus,

Ik denk dat het tijd is voor een nieuw verslagje, en denk dat velen het daarmee eens zijn!
    Veel plezier in Miami!
    xx Joor