Op naar het nieuwe jaar! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Janycke Swart - WaarBenJij.nu Op naar het nieuwe jaar! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Janycke Swart - WaarBenJij.nu

Op naar het nieuwe jaar!

Blijf op de hoogte en volg Janycke

31 December 2012 | Curaçao, Willemstad

Omdat het einde van het jaar nadert, op de valreep mijn laatste update vanuit 2012.

Op dit moment lopen de onderzoeken op stage weer goed vooruit. De benodigde informatie is bijna allemaal verzameld en dus wordt het de komende weken typen, typen en nog eens typen. Nog drie volle stageweken en dan zit het er alweer op.

Daarnaast heb ik afscheid genomen van mijn huisgenootjes die inmiddels allemaal weer in het koude kikkerland zitten. De laatste twee weken hebben daarom compleet in het teken gestaan van: gewoon alles doen, nu zijn we er nog. Dit resulteerde onder andere in drie gigantisch goede feestje. De eerste was partysquad, waar we eigenlijk spontaan naar toe zijn gegaan. Daarna was Wet N Wild aan de beurt en de afsluiter was een briljant goed feestje bij het Lido Hotel. Een poolparty waarbij je voor zestig gulden entree hebt en onbeperkt mag drinken. Zoek dat voor die prijs maar is op in Nederland. Ook mooi: door twee security guys naar huis worden gebracht omdat de taxi´s allemaal al weg waren.

Gelukkig zijn we niet alleen maar bezig met alcoholische versnaperingen, maar hebben we ook nog wel wat anders gedaan. Zo hebben Liesbeth en Lotte nog met dolfijnen gezwommen en zijn Anneloes en ik daar mee naar toe gegaan voor wat foto’s. Toen het ging regenen wilde we naar binnen gaan maar werden we aangesproken door een jongen die bij het Sea Aquarium werkte met de vraag of we de dolfijnen van heel dichtbij wilden zien. Eh, ja? Dus hop een prive tourtje langs alle dolfijnen vanaf de rand van het bassin. Had de regen toch nog voordelen.

Vorige week zondag was het Nikki´s laatste dag en hebben we heerlijk gebruncht bij het Plaza Hotel. Op de bovenste verdieping van het hotel stond het buffet al voor ons klaar en konden we heerlijk wakker worden met, voor ons, een goed ontbijt en een prachtig uitzicht over Willemstad.

Eerste kerstdag hebben we heel Hollands gevierd met een avondje gourmetten. Plein cafe Wilhelmina organiseerde dit en het leek ons wel handig, hebben we niet zelf al die troep in huis. Tweede kerstdag werd het eindelijk mooi weer (het was bijna een week lang continu bewolkt) en konden we dus nog een mooi een middag op het strand liggen. ´s Avonds zijn we toen wezen eten bij Pirate Bay om nog het laatste vakantie-gevoel te pakken met de voetjes in het zand en de zee die je op de achtergrond hoort. Omdat dit ook de laatste avond was van de meiden kreeg ik een heel lief pakketje van ze als afscheidscadeau.

Verder hebben Suzie en ik gisteren geprobeerd BN-ers te spotten op Mambo Beach omdat praktisch iedereen hier momenteel op het eiland zit. Helaas kwamen we niet verder dan Jaap Buys, de manager van Jan Smit en Nick & Simon. Het Nederlands elftal zal wel te druk zijn geweest met hun dagelijkse sportoefeningen.. Ondanks dat echt een fantastische dag gehad met als afsluiter nog een Wet N Wild meepakken.

Dan tot slot: inmiddels hebben alle puppies een nieuwe thuis gevonden en zitten we hier alleen nog met Napoleon, de pup van Suzie. We hopen dan ook maar dat ze goed terecht zijn gekomen en niet aan de ketting worden gelegd.

Tijd om mijn spulletjes in te pakken en straks te verhuizen naar Atie en Luutsen. Ik hoop jullie allemaal volgend jaar weer gezond en wel terug te zien. Dus via deze weg alvast een fantastisch 2013 toegewenst! Als het bij jullie twaalf uur is duurt het voor mij nog vijf uur voordat ik 2013 in ga, maar ik zal toch om zeven uur vanavond alvast een op jullie proosten.

Feliz Aña Nobo!

Ayo!

• 31 December 2012 - 15:28

Jolyne:

En dan proost ik er eentje op jou!
    Succes met verhuizen en tot over twee en een halve week!
    Xx Jol

• 31 December 2012 - 16:17

Marianne:

Jij ook PROOST op 2013, lieve Nicky....
    Ik hoop dat je een gezellige Oud en Nieuw viert bij Atie en Luutsen en dat dat het begin zal zijn van een zonnig jaar.. met andere woorden, zorg dat je wat zon mee terug neemt ! Weegt niks en geeft veel plzier! XX
    Tot gauw ! ( kunnen we nu weer zeggen!)

• 31 December 2012 - 16:39

Frank:

Niggie!!

Goed verhaal, lkkr kort weer! Voor jou ook de beste wensen alvast en gedraag je vooral niet! :) Thnx voor je kaartje trouwens (was ook een teleurstelling geweest als ik em niet had gehad) Have fun!!

xx F

• 01 Januari 2013 - 14:04

Oma Hetty:

Dag llieve kleindochter,

Dank je wel voor de goede wensen (ook al per sms!) en ook voor jou nogmaals: een heel fijn, goed en gezond 2013 met een knal-afsluiting van deze kanl-stage.....
    Nog een paar heel leuke dingen deze maand, helaas met 'platte' vingers van alle getyp, maar dat gaat weer over, ik heb ze ook gehad, hoor!
    En over een maandje zien we je weer, hiep, hiep....
    xxxoma

• 11 Januari 2013 - 12:00

Marianne:

Hé Nicky, de laatste up-date is nog van vorig jaar !!!
    Hoezo subtiele hint :)

XX tot volgende week