Zon, zee en een interim-kabinet - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Janycke Swart - WaarBenJij.nu Zon, zee en een interim-kabinet - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Janycke Swart - WaarBenJij.nu

Zon, zee en een interim-kabinet

Blijf op de hoogte en volg Janycke

01 Oktober 2012 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

tijd voor een nieuwe update. Er is hier, zoals sommigen misschien wel gelezen hebben op internet, van alles gaande op Curaçao. Er is een nieuw interim-kabinet gevormd wat demissionair minister-president Gerrit Schotte illegaal vindt waardoor hij sinds zaterdag uit protest op Fort Amsterdam verbleef. De nieuwe minister-president Stanley Betrain heeft vanavond nieuwe voorzorgsmaatregelen getroffen door te beslissen dat niemand meer Fort Amsterdam binnen mag, op ministers en enkele ambtenaren na. Wat betekent dat ik dus morgen nog een dagje vrij ben. Je begint de onrust onder de bevolking te voelen, zo mochten we bijvoorbeeld donderdagmiddag door een geplande manifestatie die wellicht bij Fort Amsterdam uit zou komen ook al eerder weg, puur uit voorzorg.

Veel van de bevolking schaamt zich voor de politieke chaos. Afgelopen week werden me op stage al vele excuses aangeboden voor de hele situatie hier. Ik vind het zelf echter allemaal heel bijzonder dat ik dit van zo dichtbij mag en kan meemaken. Juist hier leer ik veel van.

Verder heb ik natuurlijk de afgelopen twee weken ook nog leuke dingen meegemaakt! Zo ben ik vorig weekend met Stephen naar de stad geweest en hebben we heerlijk aan zee op een terrasje gezeten en waterpijp gerookt. Heel relaxt. Afgelopen donderdag zouden we naar Gers Pardoel gaan maar toen we er aankwamen bleek het helaas al uitverkocht. Wisten wij veel dat de voorverkoop al de avond ervoor was.. Dat was wel zonde. Afgelopen vrijdag ben ik met Anthony wezen lunchen in de Punda in een typisch Curaçaose lunchzaal. Een groot, houten gebouw met aan een kant allemaal verschillende kookeilandjes en voor de rest lange banken en tafels waar iedereen bij elkaar aan tafel gaat zitten en lekker gaat eten. Heel leuk! Verder hebben we al plannen gemaakt om volgende maand een dag naar Klein Curaçao te gaan en heb ik met behulp van Djurick uitgezocht dat een retourtje Bonaire maar 50 euro is. Met de auto van Zeewolde naar Harderwijk rijden en vliegen van Curaçao naar Bonaire duurt even lang. Volgende maand wil ik hier dan ook een dagje op bezoek.

Het is hier inmiddels kwart voor tien in de avond, tijd voor een lekker glaasje wijn. De foto's zal ik morgen proberen te uploaden, aangezien ik daar nu alle tijd voor heb.

Mocht het jullie nog niet duidelijk zijn: ondanks alle onrust geniet ik hier maximaal!


  • 01 Oktober 2012 - 08:54

    Marianne:


    Toch bijzonder dat de Curacaose ambtenaren hun excuses aanbieden voor de politieke situatie, dat zouden ze hier ook eens moeten doen .... :) !
    En ook best fijn dat je wat toeristische research doet ondertussen, dan kunnen we in januari direct met de Highlights beginnen ! Ik heb er al 2 op m'n lijstje staan..
    genietse lieverd!!
    XX mama

  • 01 Oktober 2012 - 10:46

    Oma Hetty:

    Heeee, kleindochter!
    Wel een beetje laat, je zit daar al een maand! Maar ja, we hadden vakantie weet je wel? En daarna was het allemaal een klein beetje hectisch.... Maar vandaag, met een buikgriepje, ga ik er echt eens even voor zitten en heb allevier je verslagen gelezen. Jij geniet, dat is wel duidelijk.Houen zo!! Trouwens, met die stagebegeleider heb je het dus weer helemaal voor elkaar! Het zal Janycke niet ziijn.... Heerlijk voor je!
    Ik ga je ook nog mailen, dus tot dan.
    Xxxxoma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janycke

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 17936

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Amerika

07 Januari 2015 - 09 Februari 2015

Nieuw Zeeland

16 November 2014 - 07 Januari 2015

Australië

23 Oktober 2014 - 15 November 2014

Rondreis Thailand

03 September 2012 - 04 Februari 2013

Curaçao

Landen bezocht: