Inburgeringscursus - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Janycke Swart - WaarBenJij.nu Inburgeringscursus - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Janycke Swart - WaarBenJij.nu

Inburgeringscursus

Blijf op de hoogte en volg Janycke

18 September 2012 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

inmiddels ben ik aan mijn derde week op het eiland begonnen en daarmee verplicht tot een inburgeringscursus. Overhoringen op stage over mijn papiapementse woordenschat, plekken die ik gezien moet hebben op Curaçao en volgende week wordt ik gevoerd met leguanensoep, de bekende soep van het eiland. Straks wil ik hier niet meer weg!

Mijn eerste week stage lopen was ontzettend interessant en leuk. Zoals sommigen misschien wel gelezen hebben, mocht ik mijn eerste wet maken. Omdat het best wel goed ging heb ik er nog twee aangepast. Djurick betrekt me overal bij dus onze eerste afspraak met een ander ministerie hebben we ook al gehad. Kortom, het gaat lekker.

Afgelopen weekend heb ik wat meer van het eiland kunnen zien. Zaterdag heb ik samen met Stephen en Luutsen de Christoffelberg beklommen, de hoogste berg van het eiland (375 m. hoog). Iets wat op gladde ballerina's niet zo snel gaat bij de afdaling. Stel je maar een klunzige Janycke voor tussen de gigantische rotsen die op haar billen naar beneden glijdt. Zoiets :)
Ondanks dat de warmte het klimmen erg zwaar maakte, was het de moeite waard. Want wat een uitzicht!
Nadat we veilig en wel weer beneden waren hebben we nog een rondje over het eiland gereden en een stop gemaakt bij de Grote Knip baai. Volgend weekend staat een tweede bezoek naar de baai op de planning zodat we er ook nog kunnen zwemmen.

Zondag ben ik met Stephen, Annemarijn, Rico en Zaid (twee vrienden van Stephen) naar de Blue Room geweest. Dat houdt in dat je gaat kajakken, je kajak op zee aan een boei vastlegt en dan richting de rotsen zwemt. Vervolgens zwem je onder een rots door en kom je in een grot terecht. Met een een snorkelset kijk je onder water richting de ingang van de grot waardoor je onder water een gigantische blauwe gloed krijgt te zien. Waanzinnig mooi. De vissen maken het nog leuker. Om een indruk te geven heb ik even een filmpje ervan op youtube opgezocht. Voor de liefhebbers..
http://www.youtube.com/watch?v=PY_VoTcwMDE

Na het snorkelen zijn we naar Casaboa geweest en hebben we heerlijk in de zon gelegen met sangria en wijn. En om de dag af te maken heel hollands patat met een kaassouflé gegeten.

Wat betreft de inburgeringscursus ben ik dus aardig op weg. Het enige wat me nog een toerist maakt zijn de vele muggenbulten op mijn benen en mijn verbrande schouders waardoor ik vannacht maximaal vier uurtjes heb kunnen slapen. Maar dat overleven we ook wel weer. Curaçao is dan ook nog niet van mij af!

  • 18 September 2012 - 06:25

    Jolyne:

    leukzus,

    En bij dat afdaken kan ik me dan weer niets voorstellen. Jij bent DE afdaler van de familie. ;-)

    Het zwemmen klinkt super tof, ik ga vanavond het filmpje even bekijken.

    Verder gaat het dus allemaalwel prima. Houden zo!
    X x xjolyne

  • 18 September 2012 - 07:24

    Marianne:

    Hoi lieverd,
    Wat een heerlijk "Janycke-verhaal" !!
    We zitten er allang niet meer over in of jij het naar je zin hebt of niet :-)
    Gelukkig gaat het tussendoor met je stage ook nog goed, da's ook mooi meegenomen!
    geniet jij maar lekker, doe de familie de lieve groetjes en een dikke kus van ons hier!
    XX van mij.

  • 18 September 2012 - 07:42

    Marianne:

    Hé Nick, nog wel even een vraagje: Kunnen we ook een beeld-verslag krijgen van Hoe jij vanuit het water weer terug gekropen bent in die kajak.... ?? Lijkt me nl. wel grappig .. :)

  • 18 September 2012 - 07:47

    Sybe:

    Vind ik leuk!

  • 18 September 2012 - 08:33

    Joran:

    Leuk leuk leuk!
    Veel plezier!
    xx

  • 18 September 2012 - 08:34

    Liefste Klasgenoot Jelmer:

    Janny, leuk verhaal! Volgens mij verveel jij je daar enorm ;) have fun daar en verwacht minstens elke week een update met een paar foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janycke

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 676
Totaal aantal bezoekers 17934

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Amerika

07 Januari 2015 - 09 Februari 2015

Nieuw Zeeland

16 November 2014 - 07 Januari 2015

Australië

23 Oktober 2014 - 15 November 2014

Rondreis Thailand

03 September 2012 - 04 Februari 2013

Curaçao

Landen bezocht: