Alweer twee maanden - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Janycke Swart - WaarBenJij.nu Alweer twee maanden - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Janycke Swart - WaarBenJij.nu

Alweer twee maanden

Blijf op de hoogte en volg Janycke

25 Oktober 2012 | Curaçao, Willemstad

De tijd lijkt voorbij te vliegen! Een update moest dan ook even op zich wachten.

Wat betreft mijn stage was ik gebleven tot een paar dagen voor de verkiezingen. Volgens mij is bijna iedereen in Nederland wel bekend met de verkiezingsuitslag hier op het eiland (en ja, alle verhalen over campagne voeren door vlaggen aan lantaarnpalen te hangen en auto’s vol met vlaggetjes die over de weg scheuren is allemaal waar). Voor de korte termijn heeft dit geen invloed op Nederlanders die op Curacao wonen. Dat komt pas als de onafhankelijkheid definitief wordt. Wat dat betreft merk ik er op mijn stage weinig van. Het is afwachten tot het nieuwe kabinet gevormd is zodat de nodige gesprekken nog gevoerd kunnen worden en mijn onderzoek snel afgerond kan worden. Dan kan ik ook door met mijn tweede onderzoek: het schrijven van een beleidsplan voor het ministerie van Bestuur, Planning en Dienstverlening. Kort gezegd, genoeg te doen!

Daarnaast zijn er ook twee weekenden om over te vertellen. Vorig weekend ben ik met de meiden, Lotte, Anneloes en Liesbeth, een dagje naar Saint Tropez geweest. Een lounge/club met een zwembad die vanaf de kant lijkt weg te vallen in de zee. Heerlijk om daar in de zon te liggen met uitzicht op zee waar aan het eind van de middag groepen dolfijnen voorbij springen. Diezelfde avond zijn we wezen stappen in Bermuda. Het fijne aan Curaçao is dat alles buiten is, zo dus ook het stappen. Het was alleen ontzettend warm doordat er geen zuchtje wind was, dus ik was voor het eerst heel blij met de ijskoude douche van thuis (warm water kennen ze niet op het eiland).

Afgelopen vrijdag zijn we naar het Sea Aquarium geweest. Het leukst vond ik het haaien aaien en voeren, de shows vielen een beetje tegen. De avond hebben we gevuld met een hilarisch avondje kingsen. In Nederland gaat het me nog redelijk af maar dit keer was ik toch echt met Lotte de sjaak. De foto’s zijn dan ook fantastisch.
Zaterdag zijn we naar Kokomo Beach gegaan maar omdat er een donkere lucht dreigde en Liesbeth haar ouders op tijd wilde ophalen van het vliegveld, waren we bijtijds weer thuis. Beetje jammer van het regenseizoen helaas..

Zondag hebben we Liesbeth het huis uitgezet om een dagje met haar familie door te brengen zodat Anneloes, Lotte en ik rustig voorbereidingen konden treffen voor de verjaardag van Liesbeth. We zijn naar de Appie gereden, hebben slingers gekocht en vervolgens het huis versierd. De cadeautjes hebben Lotte en ik maandagmiddag in mijn pauze snel gekocht en maandagavond hebben we het met de families en het huis gevierd.

Ik moet wel zeggen dat ik nu al vind dat de tijd vliegt, terwijl ik er volgende week pas twee maanden zit. Maar dat komt ook omdat de meiden 27 December alweer terug vliegen en we nog zoveel willen doen met z’n viertjes. Zo treedt 10 November Bløf op waar we heen willen, staat het dagje Bonaire nog steeds op de planning en zijn we nog lang niet bij alle stranden geweest. Voor ik het weet is het alweer Februari. Gelukkig is dat het voorlopig nog niet en kan ik nog heeeerlijk genieten van de zon, het verkoelende briesje, de gezellige avonden op het balkon en alle uitstapjes.

p.s. de foto’s komen morgen of overmorgen op facebook hoor!

  • 25 Oktober 2012 - 22:24

    Oma Hetty:

    Heee meissie,
    Of ze nooit komt met die mail, hè?
    Nou hier even een voorproefje in reactie op je nieuwe verslag.
    Het klinkt allemaal helemaal goed en ik hoop voor je dat
    iedereen snel 'op z'n plek zit' zodat jij ook verder kunt met je programma!!
    Een beleidsplan voor het ministerie, dat klinkt wel heftig. Maar jou kennende
    gaat dat goed komen.
    Je oma is trots op je!
    Tot mails, xxxxxxoma

  • 26 Oktober 2012 - 00:45

    Marianne:

    Hé, hebben we net lekker een uurtje geskypt, zie ik nu jouw up-date voorbijkomen...
    Dus ik ben weer helemaal bij en kan er weer even tegen!
    Dag lieverd, werkse lekker en geniet van je vrije tijd.. wat een combi :)
    XX mama

  • 26 Oktober 2012 - 00:45

    Marianne:

    Hé, hebben we net lekker een uurtje geskypt, zie ik nu jouw up-date voorbijkomen...
    Dus ik ben weer helemaal bij en kan er weer even tegen!
    Dag lieverd, werkse lekker en geniet van je vrije tijd.. wat een combi :)
    XX mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janycke

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 17939

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Amerika

07 Januari 2015 - 09 Februari 2015

Nieuw Zeeland

16 November 2014 - 07 Januari 2015

Australië

23 Oktober 2014 - 15 November 2014

Rondreis Thailand

03 September 2012 - 04 Februari 2013

Curaçao

Landen bezocht: