Down Under - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Janycke Swart - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Janycke Swart - WaarBenJij.nu

Down Under

Blijf op de hoogte en volg Janycke

30 November 2014 | Australië, Noosa Heads

Het blijft lastig om tijd te vinden voor het plaatsen van een update als je zo aan het rondreizen bent, maar ik geloof dat ik weer genoeg heb gedaan en gezien na twee weken Down Under. Gratis leesvoer dus voor de geïnteresseerden.

16 November kwam ik aan in Sydney. Thank god kon ik in een keer de weg van het treinstation naar mijn hostel vinden, want uren lopen met een zware backpack op in dertig graden is een hel (dat heb ik inmiddels al ondervonden in Brisbane). De eerste vier dagen in Sydney heb ik rustig aangedaan. Na drie weken rondreizen door Thailand was ik best wel toe aan vier dagen luieren. Ik heb dan ook rondgelopen door de straten van Sydney, de ferry gepakt naar Darling Harbour en Manly Beach en uiteraard even gekeken bij de Harbour Bridge en de Opera House. In het hostel was op het dak een lounge terras en vanaf daar was het 's avonds heerlijk vertoeven met een prachtig uitzicht op een verlichte Opera House.

In Sydney had ik mijn Greyhound bus naar Cairns geboekt en daarbij ook de eerste stop in Coffs Harbour. Nou was het hostel niet echt op de hoogte van de vertrektijden van de bus, dus toen ik op de laatste dag naar de busstop liep bleek die pas om zeven uur 's avonds te gaan. Je moet daarbij weten dat het elf uur 's ochtends was. Stond ik daar met al mijn zooi.. Coffs Harbour kon ik ook wel vergeten, want daar zou ik pas vijf uur 's ochtends aankomen. Change of plans dan maar, in een keer door naar Byron Bay! In Byron Bay heb ik vier heerlijke dagen gehad aan het strand en het zwembad. Ook ben ik met drie roommates naar Nimbin geweest, een hippiedorp waar de wietlucht je tegemoet komt zodra je de auto uit stapt. De drie engelse meiden met wie ik was waren er erg giechelig over en keken hun ogen uit dat je daar gewoon een jointje kon roken. Tja, dan weet je weer dat je een Hollander bent. Ook een tochtje naar de Lighthouse mocht niet ontbreken, met tijdens de tocht een uitzichtpunt op het meest oostelijke punt van Australië. Ik heb ook nog gezocht naar de walvissen en dolfijnen die hier overal zouden moeten rondzwemmen, maar helaas niks kunnen spotten.

Omdat ik toch wat onzeker werd welke plannen ik nou precies moest maken heb ik in Byron Bay bij Backpackers World Travel mijn hele reisschema tot Cairns laten uitstippelen en alle tours en hostels geboekt. Ergens is het wel lekker als je weet waar je naar op weg bent, althans, dat merk ik nu. Dus zo stond een overnachting in Surfers Paradise na Byron Bay op de planning. Het had een heerlijke stad moeten zijn werd mij verteld, maar door de schoolies was het vooral een grote chaos. Schoolies is een week in Australië waarin de overheid een groot feest organiseert voor alle scholieren die zijn of haar highschool heeft beeïndigd. Als je houdt van feesten tussen de blonde bimbo's is push up bikini's en jongens die als kwijlbakken achteraan lopen en vooral houdt van al die 16 en 17-jarigen, dan moet je er vooral heen gaan. Ik had er alleen niks mee en was blij dat ik de volgende ochtend weer verder kon reizen naar Brisbane.

In Brisbane heb ik twee heerlijke dagen gehad. De eerste dag heb ik door Queen Street gelopen, een gigantisch grote winkelstraat met in diezelfde winkelstraat ook nog eens vijf of zes shopping malls. Ja dan ben je als vrouw wel even zoet. 's Avonds ontmoette ik mijn roommate Kate uit Rusland en besloten we om de volgende dag naar de Lone Pine Koala Sanctuary te gaan, want een koale cuddle kan uiteraard niet ontbreken als je in Aussi bent. Zo gezegd zo gedaan, de koala hebben we geknuffeld, de kangaroos geaaid en daarna heerlijk in de zon in het park in Brisbane een welverdiende lunch gegeten. Kate had eigenlijk na onze afspraak een date met een of andere kerel, maar die kon pas later op de avond haar oppikken dus opeens hadden we nog een hele middag en avond. Dus een hapje gegeten en lekker op het terras gezeten. Aan de hand van al haar mannenverhalen heb ik haar uiteraard wel even 'in elk stadje een ander schatje' moeten leren, wat ze briljant vond want ze is totally in love met de Nederlandse taal. De halve dag hebben we naar Nederlandstalige nummers geluisterd en bij elke zin kreeg ze kippenvel. Ik heb nog nooit een buitenlander ontmoet die Nederlands zo indrukwekkend vond.

Ja en na Brisbane op naar Noosa. Noosa is een wat kleiner plaatsje en te vergelijken met Byron Bay. Hier ontmoette ik op de eerste avond Jake en Fern en daar heb ik eigenlijk al mijn avonden mee gespendeerd in de bar van ons hostel. Daarnaast ook nog twee actieve wandelingen gemaakt door het Nationaal Park, wat heuvel op, heuvel af inhield en dus spierpijn tot gevolg had. Ook sunrise beach en main beach heb ik bezocht en verder hebben we de pizza hut een plezier gedaan door twee avonden op rij met een aangeschoten hoofd pizza's te bestellen alsof we zes dagen niet gegeten hadden. Ik heb de afgelopen dagen dan ook echt een vakantiegevoel gehad.

Tijd om me nu voor te bereiden op de eerste tour: morgen naar Fraser Island. De eerste twee weken waren heerlijk en ik geloof dat het alleen maar beter wordt. Ik heb al mensen ontmoet uit allerlei verschillende landen en begin eindelijk beter te worden in het onthouden van namen, want dat is ook een hel als je elke dag twintig nieuwe namen moet onthouden. Geheugentraining dus!

Op naar nog meer zon en richting het Noorden.

See ya!

  • 30 November 2014 - 00:40

    Petra:

    hee Janycke wat leuk om jou verhalen te lezen echt super wat jij allemaal ziet en meemaakt! Houd ons vooral op de hoogte wanneer mogelijk

  • 30 November 2014 - 08:46

    Marianne:

    Heerlijk om weer even mee te lezen met jouw ervaringen!
    Have fun on Fraser Island..... ik kijk alweer uit naar het verslag van die dagen...
    Dat wordt toch een tent - insect - toiletachterdevierdeboom - belevenis ?? ;)

    xoxo mama

  • 30 November 2014 - 22:10

    Oma Hetty:


    Heee lieve kleindochter,
    Nou jij maakt wat mee zeg! Daar moest je vast inkomen om steeds met andere mensen een poosje op trekken. Toch valt het me wel op dat er van alles te regelen vast en dat is jou wel toevertrouwd!!
    Natuurlijk hadden van mama al e.e.a. over de plannen gehoord en vanmorgen hebben we ook uitgebreid de voors en tegens van Fraser Island besproken. Met enorme spinnen in het damestoilet en zo. Als je dat allemaal redt heb je jezelf weer overwonnen denk ik zo!
    Hier gaat het goed, dank je wel voor je uitgebreide en leuke verslag, en geniet ervan hè?
    Enjoy, enjoy, enjoy, I only say it once.......!!!!!
    Fijn dat je ook naar tante Didy gaat, zal ze geweldig waarderen en dat wordt vast gezellig met de kerst.
    We blijven je volgen, dat snap je. Look well after yourself and others, heel veel liefs, hugs and kisses,
    Opa en Oma

  • 01 December 2014 - 07:54

    Miriam:

    ppffftttt ik ben er moe van wat een gereis zeg, ik moet er niet aan denken maar jij bent er wel het type voor. Geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt. Een reis om nooit te vergeten lijkt me. Geniet nog van alle dingen die nog op je pad komen. ik wens je nu al vast fijne feestdagen toe. Wat ik begrijp ben je dan bij familie en dat is wel fijn zo ver van huis.

    Groetjes Miriam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Janycke

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 17903

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Amerika

07 Januari 2015 - 09 Februari 2015

Nieuw Zeeland

16 November 2014 - 07 Januari 2015

Australië

23 Oktober 2014 - 15 November 2014

Rondreis Thailand

03 September 2012 - 04 Februari 2013

Curaçao

Landen bezocht: