Op naar het koude kikkerland. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Janycke Swart - WaarBenJij.nu Op naar het koude kikkerland. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Janycke Swart - WaarBenJij.nu

Op naar het koude kikkerland.

Blijf op de hoogte en volg Janycke

04 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Daar zit ik dan. Een uitzicht op een ingepakte koffer en als ik naar buiten een grijze lucht zonder zon. Zelfs het eiland vindt het niet leuk dat ik ga. Klaar voor vertrek? Nee. Ik wil dit prachtige eiland eigenlijk nog niet verlaten. Ik heb het goed kunnen afsluiten met een gezellige laatste avond bij Wet N Wild. Wat een top tijd heb ik hier gehad.

Ik weet nog als de dag van gisteren mijn aankomst op het eiland. Het magische moment en de kriebels in mijn buik die ik kreeg toen ik vanuit het vliegtuig het eiland zag liggen waren snel verdwenen toen ik tegen gehouden werd bij de douane en later die dag mijn kamer ook nog eens verschrikkelijk bleek te zijn. Ik heb me toen wel twintig keer afgevraagd of ik echt de juiste keuze had gemaakt om hier naar toe te vliegen. Gelukkig wist ik de volgende ochtend weer waarom ik dit gedaan had. Want wat een prachtig eiland is dit. Ik ga alles van hier dan ook ontzettend missen: de lieve, vrolijke Antillianen (de meesten dan), de witte stranden, de zee, de relaxte sfeer, de eindeloze avonden op het balkon of aan de grote keukentafel, het zeuren dat het koud is als het ’s avonds afkoelt naar 23 graden, het dagenlang lopen op slippers en in je korte broek en shirtje, de gekleurde huizen, de tripjes naar het Struisvogelpark, het Seaquarium of Sheta Boka, de polartjes op het terras bij het Wilhelminaplein, het stappen met je voetjes in het zand, de vrijheid en zo kan ik nog wel even door gaan. Ik denk dat ik zelfs de blaffende honden die je ’s nachts wakker houden ga missen.

Het was een bijzonder goede tijd en ben zeker van plan om zo snel mogelijk weer naar dit paradijs terug te vliegen. Bedankt voor het lezen en alle lieve berichtjes. Helaas is er een tijd van komen en ook een tijd van gaan. Tijd om te sparen voor mijn volgend avontuur. Ayo dushi Korsou. Hallo Nederland!

  • 04 Februari 2013 - 21:45

    Opa En Oma:


    Ja meis, en zo is er een tijd van komen en een tijd van gaan..... Oude wijsheid, maar van tijd tot tijd heel erg waar in ieders leven.
    Heerlijk dat je kunt zeggen: wat wás het mooi. In Duitsland zeggen ze dan: der Himmel weint weil Sie davon gehen.... Dat maakt het even wat minder zuur denk ik, want als alles blauw en zon is......
    Nou ja, hier begint het morgen weer te sneeuwen! Welkom Janycke!!!!!!!
    In elk geval zullen wij blij zijn je weer te zien en hier in huis is het heerlijk warm.
    Een grote kop warme chocolademelk met slagroom met een kaasbroodje?????????
    Heb een goede reis en kom goed naar huis.
    Tot morgen!
    xxxxxxxxxxxxopa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janycke

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 1298
Totaal aantal bezoekers 17850

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Amerika

07 Januari 2015 - 09 Februari 2015

Nieuw Zeeland

16 November 2014 - 07 Januari 2015

Australië

23 Oktober 2014 - 15 November 2014

Rondreis Thailand

03 September 2012 - 04 Februari 2013

Curaçao

Landen bezocht: