En we zijn begonnen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Janycke Swart - WaarBenJij.nu En we zijn begonnen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Janycke Swart - WaarBenJij.nu

En we zijn begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Janycke

12 September 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi!

Inmiddels ben ik alweer een week lang op het eiland te vinden, hoewel ik zelf het gevoel heb alsof ik hier al veel langer zit.

De eerste twee stagedagen zitten er alweer op. Vanochtend begon de dag goed met een show van alle ministers. Ze hadden zich verzameld voor het gebouw van de Raad van Ministers en reden daarna achter acht politiemotors en een politieauto aan naar het parlementsgebouw om het nieuwe parlementaire jaar aan te kondigen. Over the top kennen ze hier dus ook. Vervolgens heb ik mijn directe begeleider voor mijn onderzoek ontmoet, Djuric. Een pikzwarte man met een aanstekelijke, brede, witte glimlach die enorm helpt door al praktisch de helft van mijn onderzoek te hebben uitgevoerd. Verder heb ik me geïnstalleerd op mijn kantoortje. Daar zit ik samen met nog een stagiar, Anthony. Heel toevallig studeert hij ook aan de Hanzehogeschool in Groningen.

De politieke situatie loopt hier echter uit de hand. Er is sprake van een demissionaire regering, de Staten hebben aangekondigd niemand meer bijeen te roepen zodat er niks gevormd kan worden maar de partijen die niet in de regering zaten hebben gisteravond toch de huidige ministers aan de kant gezet waardoor iedereen in de stress zit. Korte samenvatting van het verhaal wat ik tot zover kon volgen. Maar des te leuker heb ik het hier! Ik kan niet wachten tot de verkiezingen en om het van zo dichtbij mee te mogen maken.

Naast mijn stage vermaak ik me verder met ritjes naar mijn oude vertrouwde supermarkt, zonnen aan het zwembad en zoals je misschien gelezen hebt ben ik afgelopen weekend op stap geweest. De Zanzibar is een ontzettend leuk tentje, pal aan zee. Daar ga ik zeker vaker heen.

Ik heb nog niet zoveel foto's gemaakt omdat dertig foto's van het zwembad uiteindelijk ook niet meer zo interessant zijn, maar mocht je toch willen kijken dan staan er een paar op facebook. De rest upload ik later.

Tot de volgende update!
Ayo!

  • 12 September 2012 - 07:35

    Marianne :

    Tja, dat heb jij weer... een politiek onrustige situatie....
    Net wat voor jou om mee te maken.... boeiend en leerzaam !
    Lekker aan de slag met je onderzoek en veel plezier met je collega's daar!

    Leuk hoor, zo die reisverslagjes. Maar skype is ook leuk :)
    XX mama

  • 12 September 2012 - 08:34

    Lianne:

    Hihi zanzibar is id leuk!
    Wel klote van je kamer trouwens..
    Al leuke mannen gespot?
    Lieeeeefs Lianne

  • 13 September 2012 - 09:44

    Cynthia:

    Heee Janycke,

    Haha tof, ik hoor je het in me hoofd al helemaal enthousiast vertellen! Top man die stagair die dan ook nog op de zelfde school zit.
    Ik heb je foto's op facebook gezien.
    Je hebt t naar je zin!

    xxxx
    Cyn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janycke

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 17905

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Amerika

07 Januari 2015 - 09 Februari 2015

Nieuw Zeeland

16 November 2014 - 07 Januari 2015

Australië

23 Oktober 2014 - 15 November 2014

Rondreis Thailand

03 September 2012 - 04 Februari 2013

Curaçao

Landen bezocht: